O beskraju

  • Roy Andersson
  • Švedska, Njemačka, Norveška
  • 2019.
  • 76'
  • Om det oändliga
  • 12
Režija
Roy Andersson
Scenarij
Roy Andersson
Glumci
Martin Serner, Jessica Louthander, Tatiana Delaunay, Anders Hellström, Jan-Eje Ferling, Bengt Bergius, Thore Flygel
Direktor fotografije
Gergely Pálos
Montaža
Johan Carlsson, Kalle Boman, Roy Andersson
Producent
Pernilla Sandström, Johan Carlsson, Philippe Bober, Håkon Øverås
Produkcija
Roy Andersson Filmproduktion AB, Essential Films, 4 ½ Fiksjon AS
Festivali i nagrade
Venecijanski filmski festival 2019. - Srebrni lav za najbolju režiju
Međunarodni filmski festival u Torontu 2019.
Zagreb Film Festival 2019.
Festival europskog filma u Sevilli 2019.
Međunarodni filmski festival u Stockholmu 2019.
Uz podršku programa Kreativna Europa - MEDIA

Novo ostvarenje kultnog švedskog redatelja Roya Anderssona melankolično je humoristični kaleidoskop priča o ljepoti, okrutnosti i banalnosti postojanja. Pripovjedač po uzoru na Šeherezadu vodi nas snovitim krajolikom napučenim usamljenim dušama u potrazi za iskrenim međuljudskim kontaktom. O beskraju je prvo Anderssonovo ostvarenje otkako je filmom Golub sjedi na grani i promišlja egzistenciju (ZFF 2014.) završio svoju nagrađivanu trilogiju o življenju (Pjesme s drugog kata, Vi živući). Film je premijerno prikazan u Veneciji gdje je nagrađen Srebrnim lavom za najbolju režiju.

 

Iz kritika:

Dajte Royu Anderssonu 76 minuta i dat će vam cijeli svemir. – Indiewire
Film koji prikazuje jednoličnost kao jedinstvenu, a banalnost kao onozemaljsku. – The Guardian Zaista jedinstven uradak.  – Reel Film Reviews
Egzistencijalan.  – Hollywood Reporter

 

Roy Andersson

Roy Andersson poznat je po upečatljivom stilu koji obilježavaju precizni statični kadrovi, apsurd, humor te izrazita ljudskost. Njegov diplomski film Švedska ljubavna priča bio je velik domaći hit, nakon čega je zbog neuspjeha drugog filma na 25 godina odustao od filma. Veliki povratak ostvaruje trilogijom Pjesme s drugog kata (2000.), Vi živući (2007.) i Golub sjedi na grani i promišlja egzistenciju (2014.).