Ne propustite dva filma koje je Europska filmska akademija nominirala za najbolje debitante

Dva ostvarenja iz natjecateljskog programa dugometražnog igranog filma 18. Zagreb Film Festivala, francuski Gagarin u režiji Fanny Liatard i Jérémyja Trouilha te bosanskohercegovački Puni mjesec Nermina Hamzagića nominirani su za nagradu Europske filmske akademije u kategoriji European Discovery 2020 – Prix FIPRESCI, koja se dodjeljuje najboljem debitantu.

Debitantski film nagrađivanog francuskog redateljskog dvojca Fanny Liatard i Jérémyja Trouilha, Gagarin, premijerno prikazan na Festivalu u Cannesu. Šesnaestogodišnji sanjar Yuri cijeli život živi u Gagarinu, golemom kompleksu od cigle u predgrađu Pariza. Sanja o tome da postane astronaut. Kad lokalne vlasti odluče srušiti zgradu Yuri zajedno s prijateljima Dianom i Houssamom pokušava spasiti svoj dom, koji je u međuvremenu postao njegov svemirski brod.

Gagarin je vedra socijalna drama s primjesom magijskog realizma i romantike, a istovremeno i nostalgična posveta stambenom kompleksu u pariškom predgrađu Ivry-sur-Seine čijem je otvaranju 1963. godine prisustvovao ruski astronaut Yuri Gagarin. Snimke kompleksa koji je dugi niz godina utjelovljavao utopiju kolektivnog življenja pariškog melting pota, nastale za potrebe filma, ujedno su posljednje uoči njegova rušenja. U glavnim ulogama gledamo sjajne mlade francuske glumce Alsenija Bathilyja i Lynu Khoudri, a u sporednoj ulozi pojavljuje se svestrani francuski glumac Denis Lavant (Sveti motori).

Debitantski dugometražni igrani film bosanskohercegovačkog redatelja Nermina Hamzagića Pun Mjesec, imao je svjetsku premijeru na Filmskom festivalu u Cottbusu, gdje je dobio Nagradu ekumenskog žirija, a glavni glumac Alban Ukaj nagradu za najboljeg glumca festivala, a prikazan je i na Sarajevo Film Festivalu.

Radnja filma odvija se u noći punog mjeseca u kojoj u policijsku stanicu u Sarajevu pristižu različiti likovi otkrivajući vlastite životne priče i crtajući sliku suvremenog bosanskohercegovačkog društva. Policijski inspektor Hamza (Alban Ukaj) mora se vratiti na posao premda je zabrinut za suprugu koju je ostavio u rodilištu. Svjestan je da stvari nisu posložene kaka treba i da iza rešetaka često završavaju pogrešni ljudi, ali uskoro će morati odabrati između pravde i sustava.