U domaća kina stiže pobjednik Zagreb Film Festivala

Zlatnim kolicima ovjenčan belgijski film Julie je odlučila šutjeti precizna je i odmjerena studija karaktera mlade teniske zvijezde pod pritiskom skandala u koji je upleten njen trener

 

Dobitnik Zlatnih kolica 22. izdanja Zagreb Film Festivala, film Julie je odlučila šutjeti, kreće u domaću kinodistribuciju, a na platnima kina diljem Hrvatske naći će se od 27. ožujka. Majstorski režiran cjelovečernji prvijenac belgijskog redatelja Leonarda Van Dijla jedan je od pet filmskih naslova nominiranih za Nagradu publike LUX, pa će ga domaći filmofili moći pogledati i na pretpremijernim projekcijama tijekom ožujka te svojim glasovima pridonijeti odluci o dobitniku tog prestižnog priznanja koje dodjeljuju Europska filmska akademija i Europski parlament.

Titularna junakinja, tinejdžerka Julie, nova je nada elitne teniske akademije. Zaljubljena u tenis, Julie je podredila život tom sportu. Kada na akademiji izbije skandal i njezin se strog, ali uspješan trener nađe pod istragom, članice kluba nevoljko počinju progovarati o svojim iskustvima. Unatoč nemiru i pritiscima koji prate istragu, Julie i dalje šuti, zadržavajući svoj fokus na onome što joj je najbitnije – igri.

 

 

Tiha i precizna studija karaktera, u kojoj se napetost servira dozirano i promišljeno, premijerno je prikazana u programu Tjedan kritike u Cannesu, gdje je ovjenčana nagradom SACD. “Napet, apsorbirajući film tišine i odsutnosti” (The Guardian) na iznimno suptilan način istražuje (ne)mogućnost suočavanja s bolnim iskustvima. Nježno opservirajući naslovnu protagonisticu, kojoj predstoji najteži meč – onaj sa samom sobom, Van Dijl otvara prostor empatije i razumijevanja za Julieinu odluku. “Neke su tišine blage, a neke glasne. Ponekad su nasilne, a ponekad osnažujuće”, stoji u izjavi redatelja.

U hvaljenoj glavnoj ulozi debitira Tessa Van den Broeck, i sama perspektivna tenisačica, a njezinu majku tumači Ruth Becquart koja, uz redatelja Van Dijla, potpisuje i scenarij filma. Staloženoj atmosferi filma pridonosi i kamera Nicolasa Karakatsanisa, čiji snimateljski potpis nose i filmovi Australca Craiga Gillespiea Ja, Tonya (2017) s Margot Robbie i Cruella (2021) s Emmom Stone. Za glazbu je zaslužna Pulitzerom ovjenčana prominentna američka skladateljica i specijalistica u a capella vokalnim izvedbama, Caroline Shaw, a zanimljivo je da su kao koproducenti film poduprli i braća Dardenne, proslavljeni belgijski redateljski dvojac čija se danas već antologijska ostvarenja tematski i stilski poprilično podudaraju s Julie je odlučila šutjeti.

 

U svom obrazloženju žiri 22. ZFF-a istaknuo je da je riječ o “zrelom, odmjerenom i precizno kalibriranom dugometražnom prvijencu koji odaje zavidno vladanje tonom, strukturom i tempom. Psihološka drama i unutarnja napetost prekrasno su obrađene, obogaćene stilskim dodacima i ponavljanjima, što polako pojačava nemir lika impresivnom suzdržanošću i složenošću”.

Distributer je Zagreb Film Festival.

 

Popis kina

Art-kino Croatia, Rijeka (12. 3.)
Kino Kinoteka, Zagreb (17. 3.)
Art kino Arsen, Šibenik (19. 3.)
Kino Valli, Pula (23. 3.)
Kino “30. svibnja”, Daruvar (28. – 30. 3.)
PopUp Art Kino, Samobor (29. i 30. 3.)
Kino Forum (SD Stjepan Radić), Zagreb (24. 4.)