U velikom programu Industrija ZFF-a objedinjeni su uglavnom edukativni programi usmjereni na zrelije filmske profesionalce, ali tu je i poseban program stipendiranja studenata nazvan Industrija Mladost!. U suradnji s filmskim akademijama iz regije, program dvama studentima svake od akademija nudi stipendije za praćenje festivala. Program Industrija ZFF-a i sedam filmskih akademija iz regije – iz Beograda, Cetinja, Ljubljane, Nove Gorice, Sarajeva, Skoplja i Zagreba – odabrali su 14 studenata i njihovih sedam projekata koji će razvijati svoje kratkometražne igrane filmove na intenzivnim radionicama tijekom festivala.
Radionica završava javnim pitching forumom studentskih projekata. Mladi scenaristi i redatelji ondje će predstaviti svoje projekte međunarodnom panelu. Najbolji projekt dobit će nagradu u obliku korištenja postprodukcijskih. Sudionici pitchinga imaju na raspolaganju sedam minuta za predstavljanje i sedam minuta za odgovaranje na pitanja.
VODITELJI RADIONICE: Čedomir Kolar, Inja Korać, Lana Matić, Bard Ydén
ČLANOVI PANELA: Klasja Habjan, Čedomir Kolar, Nikica Zdunić (⇓)
NAGRADE:
• Postprodukcijske usluge color gradinga (Color Bureau)
• Usluge dizajna postera za film (klasja&zita)
• Usluge scenarističkog savjetovanja (Nikica Zdunić)
PROJEKTI:
Akademija dramske umjetnosti u Zagrebu (ADU) (⇓)
Dražen Bošnjak, Ivana Brajdić (Ljubav se ne trži / Love Ain’t on the Market)
Akademija za gledališče, radio, film in televizijo Ljubljana (AGRFT) (⇓)
Mark Džamastagić, Gala Atanasova (Nisam cijeli život štedila da bi u starosti plaćala fasadu / I Didn’t Scrimp and Save all My Life, Just to Get Ripped Off on a Facade)
Akademija scenskih umjetnosti Sarajevo (ASU) (⇓)
Adna Dautović, Nadja Paranos (Fade In)
Fakultet dramskih umetnosti Beograd (FDU Beograd) (⇓)
Vanja Vujin, Mina Adamović (Načini povratka kući / Ways of Going Home)
Fakultet dramskih umjetnosti Cetinje (FDU Cetinje UCG) (⇓)
Jelena Šarić, Pavle Vujović (Dobrodošao, zete! / Welcome, Son-in-Law!)
Fakultet za dramski umetnosti Skopje (FDU) (⇓)
Jana Golaboska, Simon Gegaj (Ana)
Akademija umetnosti Univerza v Novi Gorici (UNG AU) (⇓)
Yue Marie Feng, Éva Júlia Boros (Mačkin pogreb / The Cat’s Funeral)
jezik: engleski | otvoreno za javnost
ČLANOVI PANELA

Klasja Habjan
Klasja Habjan (Zagreb, 1993.) bavi se ilustracijom, grafičkim dizajnom i pisanjem. Diplomirala je vizualne komunikacije 2016., a 2018. osnovala studio klasja&zita. Izlagala je u Zagrebu, Novigradu i MSU-u, a knjiga Duh Bauhausa uvrštena je u Bijenale ilustracije u Bratislavi. Ilustrirala je nagrađivanu slikovnicu Tminice i dobitnica je HDD nagrade za vizualni identitet serijala Moderna vremena.

Čedomir Kolar
Od 1991. godine producent je za produkcijsku kuću Noé u Parizu. Radio je na filmovima Prije kiše (1994.) Milče Mančevskog (nominacija za Oscara), Ničija zemlja (2001.) Danisa Tanovića (Oscar za najbolji film na stranom jeziku) i dr. Godine 2003. s Danisom Tanovićem i producentom Marcom Baschetom osnovao je produkcijsku kuću A.S.A.P. Films sa sjedištem u Parizu. Otad je producirao brojne filmove, među kojima je i Fokstrot Samuela Maoza (ZFF 2017.).

Nikica Zdunić
Nikica Zdunić diplomirala je pravo i filmsku režiju u Zagrebu. Njezini studentski filmovi prikazani su i nagrađivani na festivalima od San Sebastiána do Sarajeva, uz Rektorovu nagradu i druga priznanja u Hrvatskoj. Bila je koscenaristica serije Sram, vodi radionice i ove je godine postala potpredsjednica Društva hrvatskih filmskih autora i producenata (DHFA).
PROJEKTI
Ljubav se ne trži
Drugoklasni tamburaš Marko, uz pomoć svog trećeklasnog prijatelja Marina, odlazi na avanturu Međimurjem u potrazi za Jagicom, djevojkom koju je upoznao na tamburaškom festivalu, a za koju je uvjeren da je “ona prava” – žena s kojom će provesti ostatak života. Po dolasku, on i Jagica nailaze na barijere tradicije, patrijarhata, ali i pitanja tko koga koliko i na koji način voli ili ne voli.
Dražen Bošnjak (redatelj)
Dražen Bošnjak (Split, 2004.) prve filmske uratke stvara s 10 godina. S 15 upisuje srednju školu za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split, gdje nastaju višestruko nagrađivani Playbill i Slog. Trenutačno je student treće godine filmske režije na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.
Ivana Brajdić (producentica)
Ivana Brajdić studira produkciju na Akademiji dramske umjetnosti. Od 2022. godine radi kao asistentica produkcije u proizvodnji televizijskih reklama. Bila je izvršna producentica na festivalu Cinehill i na Festivalu svjetskog kazališta. Trenutačno radi kao producentica u Umjetničkoj organizaciji de facto u kojoj se bavi izvedbenom umjetnošću.
Nisam cijeli život štedila da bi u starosti plaćala fasadu
Empatična i brižna kći Ana brine se za svoju bolesnu majku Bredu. Kada saznaju da je Bredin rak neizlječiv, Ana pokušava uspostaviti emocionalnu vezu s majkom. No Bredu kao da nije briga za dijagnozu, te svoj fokus usmjerava na potragu za pravdom u borbi protiv udruge suvlasnika i njihovog nepravednog procesa selekcije izvođača radova za fasadu.
Mark Džamastagić (redatelj, scenarist)
Mark Džamastagić student je scenaristike pri AGRFT-u. U filmsku industriju ušao je baveći se stand-upom i improvizacijskom komedijom. Napisao je i glumio u pseudo-dokumentarcu Professional Amateurs, za koji je nagrađen na Festivalu nezavisnog filma u Ljubljani.
Gala Atanasova (producentica)
Gala Atanasova (2001.) audiovizualnu je karijeru započela nakon što je koproducirala i režirala bezbudžetni dokumentarni film What Colour Is Wednesday. Trenutačno pohađa diplomski studij filmske i TV produkcije na AGRFT-u, gdje radi na različitim studentskim projektima te radi kao voditeljica videoprodukcije u marketinškoj agenciji u Ljubljani.
Fade In
Jedne večeri, u filmsku arhivu ulaze misteriozni čistači. Dok cjelokupnoj medijskoj građi iz prošlosti prijeti nestanak, jedan Arhivist pokušava spasiti svoju osobnu filmsku arhivu. Dok gleda sadržaje koji su mu obilježili život, od televizijskih crtića, dokumentarnih reportaža i kućnih videa, mora odlučiti hoće li nestati i pretopiti se u sliku ili izgorjeti u pokušaju da je sačuva.
Adna Dautović (scenaristica)
Adna Dautović (Travnik, 2003.) studentica je četvrte godine dramaturgije u Sarajevu. Radila je kao koordinatorica natjecateljskih studentskih i kratkih filmova na Sarajevo Film Festivalu 2023. Selektorica je međunarodnog festivala srednjoškolskog kazališta Juventafest. Njezina desetominutna drama Čavrljanje uvrštena je u program ovogodišnjeg MESS-a.
Nadja Paranos (producentica)
Nadja Paranos (Sarajevo, 2000.) apsolventica je Odsjeka za produkciju i menadžment na Akademiji scenskih umjetnosti. Uz nastavne projekte, radila je kao asistentica za CineLink program Sarajevo Film Festivala 2023. i 2024. godine. Godine 2024. pohađala je Trieste Film Festival Academy.
Načini povratka kući
Sandra se vraća u selo iz djetinjstva sa samo jednom izblijedjelom fotografijom kuće ispod oraha. Dok traži kuću, stranci, sjećanja i šutnje navode je da preispita vlastiti identitet.
Vanja Vujin (redatelj)
Vanja Vujin je redatelj i scenarist iz Beograda i student Fakulteta dramskih umjetnosti. Režirao je kratke igrane, dokumentarne i eksperimentalne filmove o sjećanju i pripadanju. Filmovi su mu prikazani na raznim festivalima, a osnivač je filmske konferencije RAMPA.
Mina Adamović (producentica)
Mina Adamović je studentica treće godine filmske i TV produkcije na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Producirala je više od 20 studentskih filmova, režirala dva dokumentarca i radi u Industry timu festivala Beldocs. Njezi film Jer za to treba zapeti prikazan je na 20 festivala i osvojio je tri nagrade.
Dobrodošao, zete!
Nemanja dolazi na proslavu imendana svoje djevojke Maše. Ondje se suočava s nespretnim i komičnim situacijama koje otkrivaju duboke obiteljske nesuglasice. Taj događaj doveo je još jednog člana rodbine, strica koji je i ovaj put sa sobom donio probleme. Ono što je trebao biti miran obiteljski ručak i upoznavanje zeta pretvorilo se u obiteljsku farsu.
Jelena Šarić (redateljica, scenaristica)
Jelena Šarić (Herceg Novi, 2002.) diplomirala režiju filmom Tiha voda brijeg roni 2024. godine. Trenutačno je na diplomskom studiju filmske režije na FDU-u Cetinje. Sudjeluje na različitim projektima i volontira na Sarajevo Film Festivalu i Filmskom festivalu Herceg Novi. Pripravnički staž odrađuje u produkcijskoj kući Artikulacija Film, gdje stječe vrijedno profesionalno iskustvo.
Pavle Vujović (suradnik u produkciji, DOP)
Pavle Vujović (Podgorica, 2002.) tijekom trogodišnjeg studija radio je na više od deset kratkih filmova i 30 spotova/reklama (Who see, Vojska Crne Gore, ugosti.me, NVO Prima…). Radio je kolor za dokumentarni film Ova dobra zemlja (Underhill FF – glavna nagrada, FIPA FF Biarritz) i dugometražni igrani film 15 i po (HNFF 2025. – posebno priznanje).
Ana
Traumatizirana godinama zlostavljanja od strane bivšeg partnera Marka, Ana pokušava prevladati svoj strah savjetima s terapije. Kada izađe van, počne je slijediti muškarac nalik Marku te uslijedi potjera. Ana zatraži pomoć od policije, no oni ignoriraju njezinu zabrinutost i zadržavaju je zbog posjedovanja predmeta za samoobranu.
Jana Golaboska (redateljica)
Jana Golaboska fotografkinja je i studentica filmske režije. Režirala je dva kratkometražna filma te se raduje predstaviti svoj sljedeći projekt, povezati se s drugim studentima, upoznati se s njihovim radom i skupiti nova iskustva.
Simon Gegaj (DOP)
Simon Gegaj student je filmske umjetnosti. Njegov prvi kratki film premijerno je prikazan na Međunarodnom filmskom festivalu u Torontu. Veseli se budućnosti i suradnjama s drugim redateljima i snimateljima u stvaranju nečega vrijednog gledanja.
Mačkin pogreb
Osmogodišnja Clara pronalazi tijelo svoje mačke koju je pregazio auto. Njezina joj majka objašnjava ideju zagrobnog života i njih dvije odluče održati pogreb za macu. No Claru je strah da će mačka završiti u paklu jer je ubila pticu. Uznemirena tom mišlju, ona prije pogreba mačku daje pticama da je pojedu, uvjerena da će joj ptice tako oprostiti i odvesti je na nebo.
Yue Marie Feng (redateljica)
Yue Feng kineska je redateljica koja trenutačno studira film u Sloveniji. Radila je kao redateljica prijenosa uživo na kineskoj televiziji te je bila dio ekipe za emitiranje Azijskih igara 2022. godine. Njezini najnoviji redateljski projekti uključuju animirani film The King’s Last Refuge i eksperimentalni film Welcome to 2028.
Éva Júlia Boros (producentica)
Éva Júlia Boros studentica je iz Mađarske, trenutno na diplomskom studiju na slovenskom UNG-u. Radi kao scenaristica, redateljica i producentica. Režirala je tri kratka filma, napisala scenarije za nekoliko projekata i producirala jedan kratki film.






















